<strong>Üdvözöljük Magyarországon!</strong> Kar lahko doživim že danes, tega ne odlašam v prihodnost. Zato sem izkoristil še letošnjo sezono in se odpravil obkolesariti Blatno jezero. Aloun. Do izhodišča v bližini jezera sem se iz Slovenije pripeljal z avtom. Okrog in okrog jezera je speljana zelo dobro označena in vseskozi asfaltirana kolesarska pot. Nad urejenostjo turističnih krajev sem bil presenečen in navdušen. Madžarska niti ni tako položna dežela. Na tej ravninski turi sem nagrizel 570 m vzponov in točno toliko spustov. Krepak veter in visoki valovi so naznanjali spremembo. Kljub temu, da sem obkrožil jezero, sem 2-krat prespal v istem kraju (na karti označen s šotorčkom). To mi je omogočil trajekt, ki me je z enega brega prestavil na drugo stran. Zjutraj pa zopet nazaj. Jezero nima naravnega odtoka. V vročih poletnih dnevih izhlapi več milijonov kubičnih metrov vode. Balaton je največje jezero v srednji Evropi. Pogovorno ga imenujejo tudi Madžarsko morje. Mokro spremembo sem pravočasno pričakal pod streho zapuščene krčme. Korenine zelo zvalovijo stezo. Študijski primer frezanja asfalta. Jaz ne bi potoval niti 100 m s takole na sebi naloženo spalno kramo. Jezero je plitvo, s povprečno globino dobre 3 metre. Poleti se lahko segreje tudi preko 30° C. Labodu sem zmetal nekaj piškotov. Za zahvalo mi je dolgo poziral. Nekateri se igrajo igro s pravimi hoteli. Proti kolesarski cestninski postaji. Pay toll! No, pa si pobliže oglejmo tole romantik destinacijo. Ta kamping bolj spominja na komarnik nostalgik. Sori Robi, tole je pa res že kič. Mostiček zaljubljencev. Ko bo ključavnic preveč, ga bodo morali zaradi varnosti zapreti. Nekaj taborniških izkušenj sem že nabral, da vem kam, v primeru nalivov, postaviti hiško. Ribič je nalovil ravno dovolj rib, da sem si zvečer lahko privoščil krepko začinjeno ribjo čorbo. Čeprav smo bili šele sredi septembra, so bili kraji ob jezeru že precej osamljeni. Fino zame, saj so poleti poti polne kolesarjev in sprehajalcev. Madžarščina za telebane. Vidiš, saj ni tako težka. Največkrat videni napis sem si dobro zapomnil. Po intenzivnem jezikovnem tečaju sva se z gaszdo ure načvekala vse od Tartarja do Pirana. Ko pa sem že mislil, da obvladam, sem tu zopet pričel jecljati. Drugače pa se z domačini da, poleg nemščine, odlično sporazumevati tudi v madžarščini. Izdelovalci tabel na Madžarskem kar dobro služijo, sploh če so plačani na dolžinske metre. SL klasa z S klaso dekleti. Razkošna baročna palača v Keszthely. Toliko govora o jezeru, pa sem se pozabil vsaj malo namočiti v vodi. Zato se kmalu vrnem. Üdvözlet a Balatonról!